MINČIŲ LIETAUS (APSKRITIMO) ŽEMĖLAPIS
Mąstymo procesas: Mąstymo žemėlapis, skirtas minčių lietui – idėjų ir nuomonių generavimui.
Žemėlapio pristatymas: Kai jis pirmą kartą pristatomas mokiniams, jis dažnai būna autobiografinis. Mokinys parašo viduryje savo vardą ir užrašo aplink jį daug atsitiktinių dalykų apie save (žodžius, paveikslėlius ar frazes), kuriuos mielai pasidalytų su kitais mokiniais.
Žemėlapio įtvirtinimas: Kai mokiniai išbandė žemėlapį, visi mokytojai taip pat turi naudotis tuo pačiu įrankiu, klausdami idėjų, žodžių, prisiminimų, alternatyvų ir kt. Apie temą, kurios mokomasi.
Minčių lietaus žemėlapis yra naudingas gautoms ankstesnėms žinioms prisiminti, naujoms žinioms ir kūrybinėms mintims kurti.
Spalva gali būti veiksmingai naudojama norint atskirti tai, ką mokinys žinojo apie mokymosi temą prieš ir po, t. y. mokinys užrašo ankstesnes turimas žinias naudodamas vieną spalvą, o po to įrašo naujas žinias kita spalva.
Užduotis: Prie „ekspertų“ stalo pasidalinkite pavyzdžiais, kada mokinių gali būti paprašyta pateikti idėjas. Surinkite kuo daugiau pavyzdžių, iliustruodami, kur gali būti naudojamas būtent šis įrankis.